Veel gestelde vragen

Over webdesign

  • Moet de hosting van mijn domeinnaam bij jullie ondergebracht worden?

    Ja, wanneer u gebruik wilt maken van ons content management systeem (CMS) is dat noodzakelijk.
    De hosting van uw domeinnaam dient op dezelfde server te draaien als het CMS om een koppeling mogelijk te maken. 
    Naast deze noodzaak is het voor u ook vele malen gemakkelijker om alle 'zorgen' onder 1 dak te hebben. Zo heeft u 1 aanspreekpunt als het gaat om website, hosting, domeinnaam en e-mail. 
  • Hoe betrouwbaar is de webhosting op jullie servers?

    Je investeert in het maken van een website. Een deel van onze klanten is geheel of grotendeels afhankelijk van het goed functioneren van zijn website. Hierbij is de hosting van de website van groot belang. 

    Onder hosting valt de bereikbaarheid van de website, maar ook de bereikbaarheid van de e-mail.

    Betrouwbare webservers

    Voor onze klanten hebben we een kwalitatief zeer goede server faciliteit beschikbaar. We werken met betrouwbare hardware van Dell, qua software is er alles in het werk gesteld om tot een optimale configuratie te komen.

    Redundant uitgevoerd

    Onze servers draaien in één van de beste datacentra van Nederland (NedZone in Steenbergen). Hier profiteren we van optimale bereikbaarheid in een volledig redundante omgeving. Redundant wil zeggen dat als er ' iets' uitvalt, er altijd 'iets' het standaard overneemt. Dus valt er een internetverbinding weg, dan is er altijd een andere verbinding beschikbaar. Valt de stroom uit, dan is er altijd een noodaggregaat.

    Service technici

    Om onze servers in optimale conditie te houden en om bij eventuele problemen direct in te grijpen hebben we 2 ervaren techneuten. Het is hun dagelijkse werk om servers te beveiligen, onderhouden en te monitoren. 

    Kortom: uw website en e-mail moeten zo goed mogelijk bereikbaar zijn.

  • Wat weten jullie van zoekmachine optimalisatie? Kunnen jullie me daarbij ondersteunen?

    Met meer dan 300 websites in ons portfolio en vele jaren ervaring in internet marketing hebben wij aardig wat kennis over zoekmachine optimalisatie vergaard.

    Hoe we dit toe kunnen passen voor uw bedrijf kunnen we eens met u bespreken. Per opdracht verschilt het of wij een website optimaliseren of een klant hierin begeleiden.

    Wij kunnen het dus voor u doen, maar met onze begeleiding kunt u het ook zelf. Na wat basis principes kunt u zelf aan de slag en dat bespaart u veel geld. Wilt u het liever laten doen? Geen probleem!

  • Maken jullie ook kleine, eenvoudige websites? Ik ben maar een freelancer en heb geen duizenden euro's aan budget.

    Voor elke klant hebben we een passende oplossing, ook voor u.
    Websites maken we in verschillende gradaties.
    Zo hebben we meerdere basis ontwerpen klaarstaan waar we, zonder veel uren, een website mee kunnen maken.
    Deze basis ontwerpen zijn technisch al gerealiseerd en hoeven zodoende alleen nog op maat voor u gestyled te worden.

    Websites gebaseerd op een basis ontwerp beginnen qua prijs met € 200 of € 400. De begin prijs is afhankelijk van het basis ontwerp dat u kiest.
  • Werken jullie met Wordpress, Joomla of een ander open source content management systeem?

    Nee, dat doen we niet.
    We werken met een eigen gebouwd, ingenieus opgezet systeem dat continue doorontwikkelt wordt. Er zijn een aantal redenen voor deze keuze:

    • Open source systemen zijn regelmatig doelwit van hackers. Een dergelijke installatie up-to-date houden vergt continue updaten en dat is met allerlei afzonderlijke websites veel werk en wordt daarmee zeer kostbaar.
    • Ons systeem is geheel Nederlandstalig, voorzien van gebruikershandleidingen, instructie video's, alles in begrijpelijke taal.
    • Ons systeem is écht gebouwd voor de gebruiker, u dient zich te kunnen focussen op uw werk en uw website onderhouden is slechts bijzaak. Die werkzaamheden moet u dan wel snel én handig kunnen uitvoeren.
    • Ons systeem is gecentraliseerd op onze webhosting server en wordt continue up-to-date gehouden. Iedere aanpassing is direct van invloed op iedere gebruiker. Zo waarborgen we veiligheid en werken we continue aan uw gebruiksgemak.

Over logo's en huisstijlen

  • Wordt een logo automatisch mijn eigendom?

    Conform onze algemene voorwaarden krijgt u een gebruiksrecht op het logo en is het intellectuele eigendom in bezit van Promo Solutions.
    Dit is niet alleen zo vastgelegd in onze algemene voorwaarden, dit geldt bij vrijwel elke vormgever in Nederland.

    Wanneer we u een aanbieding doen voor het maken van een logo kunt u er altijd voor kiezen om daarbij een logo CD aan te schaffen. Zo kunt u optimaal gebruikmaken van uw gebruiksrecht. Wilt u echter ook het intellectueel eigendom afkopen, dan is dat ook mogelijk.

    Wilt u meer lezen over intellectueel eigendom, dan kunt u Wkipedia eens raadplegen.
  • Wat kost een logo?

    Een simpele vraag met een ingewikkeld antwoord, maar we proberen het simpel te houden!

    Laten we beginnen met uit te leggen dat we bij Promo Solutions altijd vooraf duidelijk prijzen bepalen met heldere voorwaarden. Zo weet je van tevoren wat een logo kost!

    Pakketten voor logo prijs

    We hebben een aantal vooraf bepaalde pakketten samengesteld voor het ontwerp van een logo. De prijs van een logo start bij € 200 (excl. BTW). Afhankelijk van de wensen kan het oplopen tot soms wel € 750 (excl. BTW).

    Een logo ontwerp dat bij je past

    In alle gevallen is het belangrijk om te weten dat we met je mee willen denken. We willen een oplossing bedenken die bij je past. Wil je meer weten? Maak gewoon eens vrijblijvend een afspraak. We laten je graag wat voorbeelden zien, bespreken de mogelijkheden en vertellen je wat de oplossing voor jou bedrijf kost.

  • Kunnen jullie mijn bestaande logo aanpassen/verbeteren?

    Uw logo is herkenbaar en heeft hiermee een bepaalde status opgebouwd. U bent er niet meer helemaal tevreden over, maar écht iets nieuws maken is voor u niet te oplossing.

    Dan is een logo restyling een goede keuzen. Natuurlijk kunnen we dit voor u verzorgen.

    We zorgen dat de opgebouwde herkenbaarheid behouden blijft, maar uw logo toch een fris nieuw uiterlijk krijgt.

    Eenvoudige mogelijkheden zijn bijv. het subtiel aanpassen van de kleur. Zo werd vroeger vaak zwart gebruikt, terwijl tegenwoordig antraciet een moderner uiterlijk geeft.
    Ook een iets ander lettertype of een afwijkend beeldmerk kunnen al een heel verschil maken.

    Laat uw logo eens aan ons zien en vraag om advies. We voorzien u graag van een  eerlijke, professionele mening. 
  • Hoe gaat het in z'n werk als ik jullie een logo en huisstijl laat maken?

    We beginnen met een kennismaking, meestal bij ons op kantoor. We bespreken de mogelijkheden, je wensen en bepalen de prijs.

    Je ontvangt nu een offerte met de prijs van het logo/huisstijl ontwerp.

    Spreekt het je aan? Enthousiaste geworden? Dan zet je je handtekening onder de offerte en stuur je deze naar ons.

    In de meeste gevallen plannen we een vervolgafspraak. Bij deze afspraak is ook de vormgever die je logo en/of huisstijl zal gaan ontwerpen. Om je goed op dit gesprek voor te bereiden krijg je van ons wat ' huiswerk'. Je ontvangt een paar bladen waarop we je met lettertypes en voorbeeldlogo's voorbereiden op dit gesprek. Aan de hand hiervan geef je aan wat je mooi en niet zo mooi vindt.

    De ontwerper gaat aan de slag met het ontwerp van je logo. Binnen 2 weken krijg je een PDF met een aantal voorbeelden.

    Nu kun je je oordeel geven. Wat vindt je ervan? Welk logo spreekt je aan? Welk van de lettertypes is het mooist? Welke kleurstelling past het beste? In de afgesproken correctierondes finetunen we de voorstellen tot je definitieve logo.

    Zo gaat het ook met het maken van een huisstijl, meestal maken we een logo én een huisstijl. Dan voltooien we eerst het logo en dan gaan we aan de slag met je huisstijl.

  • Hoe weten jullie wat voor logo ik mooi vind?

    Een logo is 'gevoel' en zal een mengelmoes worden van uw wensen en onze creatieve en commerciële inbreng.

    Een goed begin is het halve werk, daarom inventariseren we eerst uw wensen.
    We hebben een speciale inventarisatielijst om uw wensen in kaart te brengen.

    Enkele onderdelen van de lijst:

    • Zo hebben we overzicht met lettertypes waarop u kunt aangeven welk soort lettertype u mooi vindt.
    • In een overzicht met kleurcombinaties kunt u aangeven welke combinaties u aanspreken.
    • We hebben een blad met allemaal verschillende logo's en we willen dat u hierop aangeeft welke logo's u wel en welke logo's u niet aanspreken.

    Meestal nemen we deze lijsten door waarbij ook de vormgever van uw logo aanwezig is. Zo leert hij u ook direct kennen en krijgt hij direct het juiste gevoel bij uw bedrijf.

  • Als ik een logo laat maken, heb ik dan keuze uit meerdere ontwerpen?

    Ja, uiteraard.
    Wanneer u een logo laat maken heeft u keuze uit een aantal prijsvarianten. Bij elke prijsvariant is bepaald op hoeveel voorbeeldlogo's u recht heeft.

    In een persoonlijk gesprek kunnen we aan de hand van uw wensen bekijken welk 'pakket' bij u past en wat de kosten hiervan zijn.

Over drukwerk

  • Is Promo Solutions een drukkerij?

    Promo Solutions is géén drukkerij. Wij zijn een bureau dat gespecialiseerd is in het ontwerpen en bedenken van reclame. Drukwerk is in vele gevallen een onderdeel van ons werk.

    We helpen/adviseren u bij de keuze voor het juiste papier, de juiste bedrukking, afwerking en meer.

    We hebben arrangementen met verschillende drukkerijen om voor u een goede prijs te bewerkstelligen. Zo hebben we drukkerijen voor:
    • huisstijl drukwerk
    • magazines/brochures
    • kranten
    • reguliere reclamedrukwerk
    • digitaal drukwerk
    • low-budget drukwerk
    We zorgen voor kwaliteitscontrole en begeleiden uw opdrachten.
  • Kan ik ook zelf een ontwerp aanleveren zodat jullie alleen het drukwerk leveren?

    Nee, dat is niet mogelijk.
    We leveren uitsluitend drukwerk als het ontwerp door ons gemaakt is.
    Het is wel mogelijk dat u de basis van het ontwerp aanlevert en ons verder de finetuning laat verzorgen. Zo bespaart u ontwerpuren, maar profiteert u toch van onze ervaring.

    U wilt toch optimaal resultaat van uw drukwerk? Het ontwerp moet aanspreken bij de doelgroep en de lezer moet geprikkeld worden om tot 'actie' over te gaan.
    Wij weten als geen ander hoe we dit kunnen bereiken.

    Meer weten? Neem eens contact op om te bekijken of we u van dienst kunnen zijn.
  • Hebben jullie papiervoorbeelden die ik kan bekijken?

    Ja, die hebben we.

    De meest gebruikte papiersoorten hebben we liggen. Veelal zijn dit geen onbedrukte vellen, maar is het al gemaakt drukwerk. Zo krijgt u een goed beeld van de mogelijkheden en het effect van het papier.

    U kunt het papier voelen, vergelijken, beoordelen én zelfs meenemen om er thuis nog eens rustig over na te denken.

    Wilt u komen kijken naar de verschillende papiersoorten? Neem dan even contact op om een afspraak te maken voor een kennismakingsafspraak.

    Wellicht ten overvloede willen we u erop wijzen dat we een ontwerpbureau zijn. We houden ons bezig met aansprekende reclame waarbij drukwerk onderdeel is van een totaal product. We leveren dus alleen drukwerk als ook het ontwerp door ons verzorgd wordt.

Overige vragen

  • Wat is jullie uurtarief?

    Ons standaard uurtarief is € 50 exclusief BTW.
    Dit tarief hanteren we voor grafisch ontwerp en webdesign.

    Bepaalde specialismen hebben een afwijkend uurtarief. Zo zijn er andere tarieven voor o.a. fotografie, tekstschrijven/copywriting, programeren.
  • Hoe lang bestaat Promo Solutions al?

    Promo Solutions is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel op 7 juli 2000.

    K.v.K. nr.: 24307672

    Ondernemingsvorm: eenmanszaak

STEL UW VRAAG

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Vul dan hieronder uw gegevens in, zodat wij uw vraag kunnen beantwoorden. Eventueel wordt uw vraag toegevoegd in de bovenstaande lijst.